לימוד שחייה נכונה | קורס שחייה | לימודי שחייה | קורס – שחייה נכונה

לימוד שחייה נכונה | קורס שחייה | לימודי שחייה | קורס – שחייה נכונה

כל ילד רך שעושה את צעדיו הראשונים ולומד ללכת משאיר את הוריו בהתפעלות , מוקסמים מהנס שזה עתה קרה, הילד התינוק שלהם שעד לפני מספר רגעים זחל כעת עומד זקוף על שתי רגליו והולך. אכן זהו צעד מרגש בחייו של אדם. ובהמשך חייו של הילד תהיה דרכו רצופה בעוד ועוד הישגים כאלה ואחרים, חלקם טרוויאלים אך תמיד דבר חדש משאיר סיפוק והרגשה נפלאה של פעם ראשונה ועליית מדרגה לשלב הבא. כך גם כשהילד שלנו לומד לרכב על אופניים וכך גם כשהילד שלנו לומד שחייה נכונה.

רבים מהילדים בארץ לומדים שחייה בגיל צעיר, אם באופן פרטי ועצמאי על ידי הוריהם או ניסיונות עצמאיים ומי בחוגי שחייה למיניהם , חלקם במסגרת בית ספרית או קיטנות. רבים מן המורים לשחייה שמלמדים את הילדים הצעירים לשחות בפעם הראשונה, מלמדים אותם באופן אינטואיטיבי אך לא מלמדים שחייה נכונה. לעתים הלימוד הקבוצתי שאינו דיפרנציאלי, מחליש את המתקדמים בקבוצה ולא מאפשר לחלשים להתקדם וללמוד שחייה נכונה. רבים לומדים שחייה , והילדים יצאו בסוף כל שיעור מצויידים בכלים חדשים וידעו לנוע במים ולהגיע נקודה אחת לשניה בבריכה, אך לא תמיד שחייה זו היא שחייה נכונה.

כדי ללמד שחייה נכונה המקפידה על איכות התנועות במים ובמקביל לתנועתיות גם על נשימה נכונה במים וקצב נשימה נכון יש ללמוד את השחייה באופן יסודי ומקצועי. רצוי לכל ילד כבר בגילאים הצעירים ללמוד שחייה נכונה כזאת שמרכזת את כלל החוקים והכללים של שחייה נכונה ולא מלמדת שחייה אינטואיטיבית, רק כך יוכל הילד כבר בגיל הצעיר להתאמן ולהתרגל לשחייה נכונה ולא להתבלבל בהרגלי שחייה שאינם טובים לגוף. קשה מאוד לשנות הרגלים וכאשר השחייה נטועה בנו מילדות לא קל לשנות את הטכניקה או הסגנון באחר. בכדי לתקן טעויות שנעשו בעבר הרחוק בלימוד שחייה , יש צורך בלימוד והכוונה מקצועית. קיימים כיום לא מעט בתי ספר לשחייה המלמדים שחייה נכונה מאפס או תיקון טכניקת שחייה שתאפשר לשחייןם לשפר את השחייה שלו ולהגיע ליכולות של שחייה נכונה. חשיבות שחייה נכונה היא בעיקר באספקט הבריאותי וההשפעה הטובה שלה על הגוף ועל כן חשיבותה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these