איש נותן לבחורה מפתח

משכנתא למסורבי בנקים

מה עושים במצב שבו הבקשה למשכנתא לא מאושרת על ידי הבנק? בניגוד למה שאולי הנחתם, הדרך אל הדירה החדשה אינה נחסמת וקיימים פתרונות נוספים. כאן תוכלו לקרוא על אחד מהבולטים שבהם

במציאות של היום, גם ישראלים שנהנים מהכנסה גבוהה מתקשים לחלום על דירה ללא מסלול של משכנתא. מי שאינם מצליחים לגייס את ההון העצמי הנדרש פונים בדרך כלל אל הבנקים, אך למרות שמדובר במסלול פופולארי – הוא לא מבטיח מאה אחוזי הצלחה. הבנקים לא מאשרים כל בקשה באופן אוטומטי, ובחלק מהמקרים בוחרים להשיב בשלילה. סירוב למשכנתא יכול להתקבל במגוון מצבים החל מגובה השכר של הפונים, דרך ההיסטוריה התעסוקתית שלהם ועד למגבלות עבר על חשבונות הבנק. ובכל זאת, גם אם קיבלתם תשובה שלילית, תשמחו לגלות שקיימים פתרונות נוספים שעשויים להתאים לכם.

בראש ובראשונה, לפני שאתם מוותרים על התנהלות מול הבנק, ייתכן שתרצו לפנות אל ייעוץ אצל יועצי משכנתאות במטרה להבין את הרקע שמאחורי התשובה שהתקבלה. חשוב לדעת שבמקרים מסוימים תוכלו לקבל רעיונות והכוונה לשינויים שיכולים להביא לאישור הבקשה – בין אם מדובר בהוספת ביטחונות ובין אם הפחתת הסכום הנדרש.

אם החלטתם לפנות לאפיקים אחרים, תוכלו לאתר פתרונות משכנתא למסורבי בנקים אצל גופים חוץ בנקאיים. ברשימה הזו נמצאים בין היתר חברות מימון פרטיות, חברות האשראי וחברות נוספות. לכל גורם שמציע משכנתא חוץ בנקאית תנאים ומאפיינים משלו, ולכן חשוב לבחון את ההצעה שאתם מקבלים מכל גורם שאליו אתם פונים, כדי לאתר פתרון אטרקטיבי שמתאים ליכולות ההחזר החודשיות שלכם. אל תמהרו להסכים להצעה הראשונה וערכו סקר שוק בכדי לקבל את הפתרון המתאים ביותר עבורכם. 

אפשרות נוספת במקרה של משכנתא למסורבי בנקים היא משכנתא כנגד נכס קיים. מסלול זה מתאים לבעלי נכס, שרוצים לקחת הלוואה כנגד דירה שנמצאת בבעלותם. הצטרפות למסלול מאפשרת להמשיך לגור בנכס או להשכיר אותו, כך שניתן ליהנות ממנו ללא שום קושי. מדובר בכיוון אפשרי להורים שיש ברשותם דירה ורוצים לעזור לילדיהם לרכוש דירה ראשונה, גם אם הילדים פנו לבנק וסורבו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post