עקרונות הזהב בעיצוב חדר רחצה

עיצוב חדר האמבטיה יכול להיות פרויקט מהנה ומספק, אם רק תיקחו בחשבון כמה פרמטרים שקשורים לנושא המקלחון, ארונות אמבטיה, ברזים וריצוף. סיכמנו כל מה שצריך לדעת

חלקנו עשויים להניח שעיצוב חדר האמבטיה הוא תהליך פשוט. הרי מדובר באחד מהחללים הקטנים ביותר בבית, וככזה הוא מצטייד במעט ריהוט או אבזור. אלא שמהר מאוד, מתברר שזה לחלוטין לא המצב. שינוי המראה של חדר האמבטיה מחייב מחשבה על אינספור גורמים. החל מבחירת ריצוף למקלחת, דרך קבלת ההחלטה בנוגע למקלחון ועד להזמנת ארונות אמבטיה, ברזים, קרמיקה ועוד. אז איך עושים את זה נכון?

אמבטיה 2021
עיצוב חדרי אמבטיה 2021

למרות שאי אפשר כמובן לעבור על כל המאפיינים, בחרנו להיצמד למספר עקרונות חשובים שיעזרו גם לכם לעשות סדר:

ריצוף למקלחת – ריצוף בחדרי אמבטיה צריך לעמוד באתגרים של מים ולחות, ולכן חשוב לבחור ריצוף למקלחת מחומר עמיד למים ושאינו מחליק. אתם לא רוצים לגלות שתצטרכו להחליף ריצוף שהשקעתם בו סכומים גדולים. 

מקלחונים – האם אתם שייכים לחובבי מקלחונים או לאוהדי אמבטיות? ההחלטה שתקבלו צריכה לשלב בין העדפה אישית לבין גודל חדר הרחצה, מאפיינים של בני הבית (קשיים בכניסה לאמבטיה או בהזזת דלת מקלחון), יכולות תחזוקה וכדומה.

ברזים וטוש אמבטיה – ברזי האמבטיה שלכם יכולים להיות נמוכים או גבוהים, ממגוון חומרים ובעלי פיה באורך שונה. ההחלטה שתקבלו צריכה להיות תוצר של ההעדפה האישית שלכם, אך גם של המקום שעומד לרשותכם ושל גובה הכיור.

אסלות – האם תעדיפו אסלה מרחפת או כזו שניצבת על גבי מיכל? ומה לגבי הגודל והסגנון?

ארונות אמבטיה – ארון מקלחת הוא אחד מהחלקים שהכי מהנה "לשחק" בעיצוב שלהם. הגודל הוא כמובן פונקציה של מקום, אבל כל מה שמעבר מאפשר לכם לקחת את החופש לידיים. אם כבר יש לכם ארונות אמבטיה קיימים, תוכלו להחליף אותם בשלמותם או לחילופין לרענן כמה חלקים שלהם (המראה, הידיות, המדפים וכדומה) כדי לקבל ארון במראה שונה לגמרי. חשוב רק לזכור, שגם ארון מקלחת נמצא בסביבה עשירה בלחות ולכן מומלץ לבחור בחומרים שיידעו לעמוד באתגר הזה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these