ומכאן לאן? -יצוא מישראל

חברות רבות עוסקות בין השאר ביצוא מישראל. מדינת ישראל קטנה וככל שהחברה פורצת את השוק הישראלי ומעונינת להתקדם הלאה ולהרחיב את שוקיה היא צריכה לצאת החוצה ולמכור את מוצריה בחו"ל. לכן יצוא מישראל הוא תחום שנפוץ מאוד בעיקר בחברות הגדולות בארץ.

 

חברות שמפתחות מוצרים ייחודיים מרבים להשתמש ביצוא מישראל של מוצריהם בעזרת חברות שילוח ובלדרות בינלאומית. אמנם השירות אינו זול, בעיקר אם מדובר ביצוא מישראל באויר ולא דרך הים, אך הברירות של שוק קטן וממוצה לא מותירה ברירה.

 

שלא כמו באירופה שהשוק שם נגיש בין המדינות, אנחנו בישראל מוגבלים מבחינת יצוא מישראל ויכולים ליצא רק למדינות רחוקות שהעלות של השילוח היא גבוהה.

 

חברות שעושות יצוא מישראל של מוצרים שהן מיצרות או מפתחות צריכות להקפיד על לא מעט תנאים כדי לאפשר את היצוא. הן צריכות להקפיד על התנאים המחנמירים בארצות אליהן הן מיצאות.

בכל מדינה או אזור בעולם יש חוקים משלה לגבי איכות ותקן המוצרים ובכדי לאפשר יצוא מישראל לאותן המדינות יש לעמוד בתקנים הללו.

 

מחשבה רבה נעשית גם מאחורי הפסיכולוגיה התרבותית של המוצר שהולך לעבור יצוא מישראל. מוצרים שמיועדים לארץ ישוקו בצורה שונה ממוצרים שמיועדים ליצוא מישראל.

התרבויות השונות משפיעות על הקניה ועל הרגלי הצרכן, ולכן כאשר עוסקים ביצוא מישראל של מוצרים, חשוב להבין את התרבות אליה מיצאים.

 

כמו כן, יש להתכוונן היטב ליצוא מישראל של מוצרים על ידי שימוש בשפת הארץ אליה מיצאים, שימוש בצבעים או בלוגו שמוכרים שם ויאפשרו למוצרים להימכר שם בצורה טובה יותר.

 

בגלל הבדלי התרבויות בין ישראל לשווקים שונים בחו"ל , יש ללמוד את נושא היצוא מישראל לא רק בפן הטכני של שילוח או בלדרות בינלאומית, אלא גם בפן התרבותי, הפסיכולוגי והשיווקי.

 

לא אחת, ידע נרחב בנושאים הללו יוכל להשפיע רבות על הצלחות ביצוא מישראל של מוצרים מסויימים.

 

עם זאת, קיימים מוצרים שלא מצליחים להימכר בחו"ל ולשחזר את ההצלחה שיש להם בארץ ולעומת זאת מוצרים שמצליחים מאוד בארצות אחרות אבל לא מציחים להימכר כלל בארץ.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these