מכנסיים לערב | ג'ינסים | חצאיות | בגדי נשים – מכנסיים

מכנסיים

אחד מפריטי הלבוש הנפוצים ביותר אצל כל אחד מאתנו הוא מכנסיים. לנשים ולגברים בכל הגילאים יש מספר זוגות מכנסיים בארון שמשמשים אותם בלבוש בכל ימות השנה, קיץ או חורף, ובכל סוג של ארוע, אם ביום יום ואם בארועים מיוחדים. מכנסיים לערב , מכנסיים יפים מסוגננים , מכנסיים מג'ינס או מכנסיים פשוטים שארוולים, מכנסי עבודה ועוד המון סוגים של מכנסיים לכל שימוש.

בעבר הרחוק, מכנסיים היו מנת חלקם של גברים בלבד, מי יכול לדמיין לעצמו בעולם המתירני שלנו כיום כי רק גברים נהנו מפריט הלבוש הכל כך בסיסי הזה שלנו, המכנסיים. נשים כלל לא לבשו מכנסיים ולא חלמו אפילו ללבוש מכנסיים, הם היו כל כך שייכים למין הגברי ונשים לבשו בעיקר שמלות או חצאיות שהלמו יותר את התרבות באותן התקופות ולא חשפו את הגוף בשום צורה גם לא זו המרומזת שבלבישת מכנסיים. כמובן שלבישת המכנסיים לגברים היתה נוחה יותר, שכן יכלו לנוע בהם בחופשיות ובגמישות ולפעול במרחב ללאכל קושי. לנשים לא היתה בעבר את הפריבילגיה הזו, של נוחות ותנועה חופשית והן לבשו שכבות של שמלות, בגדים מסורבלים וכבדים שלא ניתן מצד אחד לגלות בהם שום צורת גוף או אף לא רמז קטן שיעיד על מה מסתתר מתחתיהן , ובנוסף גם לא איפשרו טווח תנועה פעיל ולמעשה אי לבישת מכנסיים לנשים הדירו אותן מתחומי חיים רבים. מעבודה פיזית הדורשת תנועה, מרכיבה על סוסים או על אופניים ועוד ועוד מגבלות שהלבוש היה רק חלק קטן מהן והיווה רק את החותמת החיצונית להבדלים בין גברים לנשים. כמובן שכיום קשה לנו לחשוב על עולם שבו הנשים לא לובשות מכנסיים, למרות שגם היום מעמד האשה הוא אינו אידיאלי ולא פשוט לנשים בעולמנו, עדיין מבחינת האופנה לפחות עברה שינוי משמעותי במרוצת ההחסטוריה, כאשר רב הבגדים הם למעשה יוני סקס ומתאימים ללבישה הן של גברים והן של נשים, ממש כמו המכנסיים.

וכמובן שבכל ארון של אשה נוכל למצוא אינסוף זוגות מכנסיים ולאו דווקא בקווים נשיים, גם מכנסיים שנחשבים בסגנון גברי יותר, אופנתיים היום גם לנשים.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these