ארונות ילדים לבגדים | ארונות הזזה | ארון 3 דלתות – ארונות ילדים

ארונות ילדים

סידור הבית למשפחות עם ילדים הוא אתגר לא קטן. הורים רבים עומדים מול הקושי בלאחסן את כל חפצי הילדים בבית בצורה כזו שתעשה סדר וארגון בבית מצד אחד אך גם תהיה נוחה וקלה לשליפת החפצים על ידי ה ילדים בצורה עצמאית עד כמה שאפשר ותקל על ההורים את העבודה הרבה שממילא קיימת בבית עם ילדים. אחד הפתרונות לצורך סדר שכזה הם כמובן ארונות ילדים. כיוון שסידור החפצים בחדר הילדים בתוך ארונות ילדים יכול להכיל את החפצים הרבים וגם לסדר אותם במקום אחד שיהיה ידוע ומוסכם על הילדים וההורים, כך לא יאלצו לשמוע המבוגרים בבית מספר פעמים ביום את המשפט הידוע אמא ראית את ה… שלי? ויוכלו לדעת עוד לפני שעלתה שאלה זו באויר, שהחפץ שהם צריכים נמצא באחד מארונות הילדים שבחדר במדף מסויים שהם בחרו עבורו.

סידור החפצים בארונות ילדים רצוי יעשה מראש תוך תכנון נכוןם וארגון של החפצים. רצוי לעשות את התכנון בעוד מועד עם הילדים בשיתוף מלא. כיוון שארונות ילדים יהיו עבורם וימצאו בחדרם, ומכיוון שאנו מעוניינים ליצור עצמאות רבה אצל הילדים וניתן להפוך את הסידור לאלמנט חינוכי, כאשר הילד לומד שהוא זה שאחראי על אירגון החפצים שלו, הוא זה שמתכנן כיצד יסדר אותם בארונות ילדים שבחדרו, הוא זה שלמעשה ישמור עליהם לאורך זמן והוא זה שידע היכן מונח כל דבר בתוך ארונות ילדים שבחדרו ולא המבוגר יהיה אחראי על ארונות אלו ועל החפצים שבתוכו. ארונות ילדים יקבלו משמעות אחרת, הם יהיו אכן ארונות של הילדים עבור הילדים והילדים הם אלו שיפעילו את הכלי השימושי הזה מתחילתו ועד סופו, כלומר מתכנון הארון וסידורו ועד השימוש היומיומי בו.

בצורה זו ארונות ילדים יהיו ממוקמים בחדרי הילדים כשלכל ילד שליטה מלאה על הארון, מיקומו ומה שיש בתוכו, מתוך מחשבה שילד בבית הוא עצמאי ובן אדם אחראי שעליו לדאוג לחפצים האישיים שברשותו ויש לו את היכולתלתכנן ולארגן את חייו ולעשות החלטות הנוגעות לבית, לחדר שלו ולציוד שיש ברשותו בצורה שתהיה יעילה ונכונה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these