תערובת בטון

תערובת בטון – הבסיס של המבנה

תערובת בטון היא תערובת המיועדת להוות את הבסיס עבור כל סוג של בניה שהיא.

תערובת בטון יוצרת למעשה את יציקת המבנה, וכל תערובת בטון יש להכין בהקפדה רבה בכדי להגיע לאיכויות הטובות ביותר של בטון מקצועי ועמיד.

כיצד מתאימים תערובת בטון למבנה?

ראשית יש לבדוק מה הן דרישות היציקה, כיוון שזהו התנאי הראשון והחשוב ביותר לשם הכנת תערובת בטון שתתאים לדרישות יציקת המבנה. הבטון ידוע כחומר בעל עמידות רבה ותכונות חזקות, אולם הבטון כשלעצמו לא יוכל להיות אפקטיבי ויציב אם תערובת בטון שהוכנה לא תהיה צפופה דיה ותמלא באופן הראוי, האיכותי והמקצועי ביותר את תבניות היציקה של כל מבנה.

מדוע הבטון כל כך משמעותי למבנים

כיום כל מבנה איכותי, חזק והעומד בסטנדרטים הקפדניים של איכות, עמידה מול רעידות אדמה וכיוצא באלו נבנה מבטון איכותי, ובוודאי חדרי הממ"ד הנבנים על פי התקן בסמוך לכל דירת מגורים או בכל מבנה משרדי, ואף כמבנה בלעדי העומד כיחידה נפרדת בפני עצמה, חומר הבטון מהווה את המרכיב היחידי והחשוב ביותר בבניה חזקה ובטוחה. לכן תערובת בטון ואופן הכנתה נדרשים למקצועיות רבה. בייחוד כאשר אין למעשה שיטת עבודה אחת או טובה ביותר להכנת התערובת. הנושא יהיה תלוי בשוני החומרים והשפעתם על התערובת כולה, ולא קיימת נוסחה מתמטית של הכנת תערובות עם חומרי הגלם השונים.

כיצד מכינים תערוכת בטון

התערובות הבסיסיות מוכנות באמצעות כמויות הנמדדות על פי טבלה קיימת בנושא, אולם מגוון השיטות של הכנת תערובות בטון הוא אינו אחיד, ולראייה האיכויות השונות ואופני הבניה השונים ומגוונים של כל מבנה קיים בארץ או בעולם. כהכנה לקראת השלמת התערובת מכינים בדרך כלל תערובת ניסיוניות- מכינים את התערובת הראשונית והבסיסית ואת התערובת הזו משנים, מנתחים ושוב משנים בהתאם לדרישות המקוריות ולמטרות הבניה, עד שמגיעים לתערובת בעלת התכונות המספקות עבור בניית המבנה, כל זאת כמובן תוך כדי מעורבות מהנדס הבניה והקבלן האחראי. למעשה לא קיימת שיטה אחת שהיא אידיאלית ונפוצה יותר להכנת תערובות בטון, אך ישנן כמה שיטות בסיסיות המתבטאות בבחירת גרגרי הבטון, ביחסי עובי התקרה והרצפה, בדרגות הסמיכויות או הדלילות של הבטון וכיוצא באלו.

תערובת הבטון חשובה מאוד להחזקת המבנה, לכן יש לשכור חברה אמינה ומומחית בתחום הבטון.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these