תיקי השקעות | ניהול תיקי ניירות ערך | שוק ההון – ביטוח מנהלי תיקים

ביטוח מנהלי תיקים

ביטוח מנהלי תיקים הוא נגזרת של ביטוח אחריות מקצועית לשוק ההון. ביטוח אחריות מקצועית לשוק ההון נועד על מנת לכסות תביעות כנגד כל העוסקים במקצועות ההון כמו למשל יועצי השקעות, מנהלי תיקים ועוד.

ביטוח מנהלי תיקים מכסה תביעות צד ג', כלומר, בכל מקרה בו יתבע בעל מקצוע בשוק ההון הזיכוי ינתן לתובע ולא לנתבע.

ביטוח מנהלי תיקים מתייחס לתביעות שהוגשו כנגד בעלי מקצועות שוק ההון על רשלנות מקצועית, הפרת חובתם המקצועית , טעות שנעשתה , השמטת מידע ועוד

מיהו מנהל תיק?

מנהל תיק אחראי על הניהול של ניירות הערך בתיק ההשקעות של הלקוח. הכסף של הלקוח נשאר בבנק שלו והפעולה נעשית ע"י מתן הרשאות למנהלי התיקים לתת הוראות של מכירה או קנייה של ניירות ערך.

כל העוסקים במקצועות שוק ההון לוקחים עליהם אחריות רבה ומנסים להביא ללקוחותיהם תשואות מקסימליות. לעיתים הלקוח שאינו מרוצה מהעבודה שנעשתה עלול לתבוע את מנהל התיק. לכן חשוב שמנהל התיק יהיה מוגן מפני תביעות אלה.

לקוחות אשר רוכשים את ביטוח מהנלי התיקים הם חברי הבורסה לניירות ערך , חברות לניהול תיקי השקעות , בתי השקעות וקרנות פנסיה.

ביטוח מנהלי תיקים מעניק שירותי ביטוח מקצועי בתחום ההשקעות בשוק ההון.

ביטוח מנהלי תיקים מסתמך על תקנות הסדר העיסוק בייעוץ השקעות- תקנות אלה קובעות את החובות של בעלי מקצועות שוק ההון לכיסוי חבותם בשל מחדלים רשלניים כלפי לקוחות.

על חובות אלה מפקחים עובדי מחלקת ההשקעות ביחידה לפיקוח על בעלי רישיון מטעם הרשות לניירות ערך בישראל. בעלי רישיון הם יועצים, מנהלי תיקי השקעות ומשווקים.

על פוליסת ביטוח מנהלי תיקים להיות מעודכנת בכל עת בעדכוני החקיקה ולתקנות.

לפניי רכישת ביטוח מנהלי תיקים יש לבדוק בחברות הביטוח השונות ולהשוות בין הפוליסות המוצעות על ידם.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these