מניית כיל במתח שבין היצע לביקוש

לחברת כיל מניות (מניית כיל) שאתן היא יכולה "לשחק" על פי צרכיה. היא יכולה בשל שלב נתון למכור אותן על מנת לשפר את תזרים המזומנים שלה.

בשנה האחרונה נתונה החברה בתהליך התייעלות המעורר אי שקט תעשייתי וקיומי בקרב העובדים ומתסיס אותם. הפגנות ומחאות מעידות על אי יציבות שמשפיעה, באופן טבעי, גם על מניית החברה.

מניית כיל
מניית כיל בעליה

גורמים המשפיעים על מניית כיל

בתחילת חודש אפריל 2014 הודיעה שרת הבריאות, יעל גרמן (לראש מנהל התכנון במשרד הפנים) על כך שהחליטה לאשר כרייה ניסיונית- קל וחומר כרייה מלאה – של פוספטים בשדה בריר. החלטה כזאת משפיעה לאלתר על מצבה של מניית כיל ובטווח הקצר גורמת לירידתה.

עם זאת הציבור נבון מספיק כדי לאמוד היטב את הפוטנציאל העסקי העצום הגלום בפעילות כיל ולטווח ארוך מדובר במניה חזקה המהווה חלק בלתי נפרד מהמסחר בבורסה.

מניית כיל לא תסולא בפז

חברת כיל היא חברה רווחית מאוד אשר שווי מניותיה נגזר מהיקף פעילותה וממבנה ההון שלה. מניית כיל היא אפוא מניה שלא תסולא בפז אבל תיאמד בכסף. החברה עושה שימוש מושכל במניות שברשותה ומשתמשת בהן למינוף פעילותה, למזעור נזקים ועוד. היכולת לממש אותן לקבלת כסף נזיל הנדרש לכיסוי חובות זמניים מאפשר לה לפעול באופן רציף בתנאי שוק משתנים, המעמידים אותה לא אחת בפני אתגרים ניהוליים וכלכליים לא פשוטים.

אחד הביטויים לכך ניתן היה לראות בהפגנתם של כ- 1500 מעובדי החברה בחודש מארס 2014 במחאה על תכנית ההתייעלות שעליה הכריזה כיל הכוללת, בין השאר, פיטורי כ- 1000 מעובדיה.

ספק עם טענתה המוצדקת והלגיטימית של הנהלת החברה לפיה משבר מתמשך בשווקים וירידת כושר התחרותיות של החברה, המחייבת אותה לנקוט שורה של צעדי התייעלות, לרבות כאלה הכרוכים בפיטורי חלק מעובדיה, יש בה כדי להרגיע מי מהם. מה שבטוח הוא כי התייצבות ההנהלה מזה והעובדים מזה ודאי אינה תורמת לעליית ערכה של מניית כיל.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post