זמן איכות משפחתי -בילויים

פעמים רבות אני שומעת מחברים על בילויים משפחתיים שלהם. בילויים של שעות פנאי בסופי שבוע או בחופשות, ורק כך הגעתי למסקנה שכל משפחה שונה כלכ ך מהאחרת ובהתאם לאופי המשפחה כך גם אופי הבילויים המשפחתיים שהיא בוחרת לבלות בשעות הפנאי.

 

ישנן משפחות שיעדיפו בילויים מאורגנים ומתוכננים בקפידה, הם יתכננו מראש פעילות, יארגנו אותה, ירכשו כרטיסים אם צריך וידעו איפה הם יהיו ומה יעשו. משפחות אחרות הן ספונטניות יותר ויכולות לקום בשבת בבוקר ולהחליט מה הם מעוניינים לעשות היום ואיך לבלות את השבת, או שיגלשו ברשת ויחפשו בילויים משפחתיים עדכניים לאותו הרגע.

 

משפחות דתיות שאינן נוסעות בשבת, יבלו את רב השבתות בבית או בסביבת הבית, או שיסעו לעשות שבת במקום אחר לפני כניסת השבת. שמתי לב שאצל חבריי ששומרים שבת ולא נוסעים, הבילויים בשבתות, רגועים ונעימים, אינן כוללים ריצות ונסיעות מעייפות והם מבלים זמן איכות בבית עם משפחתם או אצל חברים או משפחה. חברים אחרים שנוסעים בשבתות מרגישים לעתים שאם הם לא נסעו לפעילות או בילוי, ונכנסו לרכב וחזרו בסוף היום, הם לא בילו.

לעתים הרדיפה הזו אחרי בילויים משפחתיים שאינם בבית, מעייפת ומיותרת. כל שבת לנסוע לבלות במקום אחר לא בהכרח גורם הנאה לכל המשפחה, כמובן שהכל תלוי באופי המשפחתי. בילוי בשבת בבית יכול לגרום הנאה רבה למשפחה אחת ושיעמום אדיר למשפחה אחרת.

 

באפשרויות לבילויים משפחתיים מגוונות הן ורבות. בכל מקום, עסק שפונה לאירוח במיוחד בשבתות, מתכוננים להכיל משפחות רבות בסופי שבוע. כל עם ישראל יוצא מהבתים בשבת ונוהר בהמוניו לבילויים משפחתיים בכל הארץ.

טיולים מאורגנים למיטיבי לכת, פיקניקים בחיק הטבע ועד לבילויים מאורגנים עם פעילויות שונות, כמו מרכזי מבקרים במושבים וקיבוצים, סיורים מודרכים כאלה ואחרים, ימי כייף לילדים עם אטרקציות והפעלות לילדים.

 

כמובן, שמגיע הגיל שהילדים כבר אינם מעוניינים בבילויים משפחתיים בסופי שבוע, יש להם עולם חברתי משלהם והם מרגישים גדולים מדי להצטרף להוריהם ולאחיהם הקטנים לבילויים משותפים.

ולכן, התקופה בהם הבילוי המשפחתי מאחד את כולם היא קצרת מועד וכייף לנצל אותה עד תום. אם בבילויים מחוץ לבית או בתוך הבית, אך כזמן משפחתי מוגדר בשעות הפנאי להקדיש יחד זה לזה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these