הלוואות לכל מטרה – השאלות החשובות

לפעמים החיים שלנו נעצרים בגלל בעיה מסוימת, שהפתרון היחיד לה הוא כסף. במקרים אחרים לא מדובר בבעיה אלא בצורך שיש לנו. בשני המקרים האלו, אנחנו יכולים לקחת הלוואות לכל מטרה ואיתן החיים שלנו יהיו קצת יותר קלים ונוחים, לפחות לזמן הקרוב.

הלוואות לכל מטרה
הלוואות לכל מטרה ולכל אדם

מהן הלוואות לכל מטרה?

כל בנק היום מציע ללקוחות שלו סוגים שונים של הלוואות. יש את הסוג שמיועד למטרות ספציפיות ומוגדרות מראש, כמו רכישה בית או רכישת רכב, פיתוח עסק ועוד. לכל אחת מאלה יש את התנאים שלה, וכל לקוח יכול לקבל סכום מסוים בהתאם למצב הפיננסי שלו ועל פי מידת הסיכון שהבנק לוקח בעת נתינת ההלוואה.

שלא כמו ההלוואות האלה, שכרוכות בהרבה בדיקות וביורוקרטיה, הלוואות לכל מטרה הן הלוואות שהתהליך שלהן הוא קצר מאוד; אפשר לקבל אותן תוך ימים ספורים ואף דקות. סוג זה של הלוואות ניתן כמעט לכל אחד, במידה והלקוח יכול להציג נתונים מינימליים הנדרשים עבור הסכום שהוא רוצה לקחת. בין השאר, נבדק מצב חשבון העו"ש ובמידת הצורך נבדקים גם חסכונות או פיקדונות ולמעשה כל מה שיכול להיות ערבות במידת הצורך.

שאלות חשובות לפני שלוקחים הלוואות לכל מטרה

בשל הקלות שבה אפשר לקבל הלוואות לכל מטרה, הרבה אנשים נקלעים לבעיה פיננסית, ותמיד זה קורה מכיוון שלא נשאלו שאלות חשובות לפני כן.

יש כמה שאלות שצריך לקבל עליהן תשובה ברורה לפני שלוקחים את ההלוואה הנדרשת, והן:

  1. נחיצות- האם באמת צריך את ההלוואה? לא משנה עבור מה רוצים לקחת הלוואה לכל מטרה, חשוב לבדוק האם זה באמת נחוץ כרגע. לכל אחד יש סדר עדיפויות שונה, וכדאי להתייחס לעניין הנחיצות והדחיפות בהתאם.

  2. ריבית- מה הריבית שנגבית עבור ההלוואה? הלוואות לכל מטרה כרוכות בריבית גבוהה יחסית, וזו "מחיר" שמשלמים עבור התהליך המהיר. הריבית יכולה לנוע בין 9 אחוז לבין 13 אחוז, תלוי בגוף הפיננסי שממנו לוקחים את ההלוואה. גובה הריבית ישפיע על הסכום הסופי שאותו הלקוח צריך לשלם ועל ההחזר החודשי.

  3. תקופת החזר- ואם בהחזר חודשי עסקינן, יש לשאול לגבי תקופת ההחזר המקסימלית. תקופת ההחזר יכולה להשפיע על הריבית, אך כאשר רוצים להימנע מקושי פיננסי בהמשך, כדאי לבדוק את האפשרות לתקופת החזר ארוכה יותר, הכל בהתאם לסכום שלוקחים.

כמובן שרצוי לעשות השוואה בין מספר גופים פיננסיים, לרבות בנקים וחברות אשראי, ולבדוק מהי ההצעה המתאימה והטובה ביותר שאפשר לקבל.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these