ביטוח מקצועי | אחריות מקצועית למטפלים – אחריות מקצועית

ביטוח מקצועי | אחריות מקצועית למטפלים – אחריות מקצועית

החשש הגדול של מי שמתעסק במקצועו עם אנשים אחרים הוא שיום אחד ימצא את עצמו בסיטואציה קפקאית שבה מישהו מבין לקוחותיו הרבים יחליט ביום בהיר אחד לתבוע אותו. במצב כזה, ימצא את עצמו בתוך סיטואציה משפטית לא מוכרת שתעלה לו כסף רב.

בעלי מקצוע רבים סבורים שהם מבוטחים מפני מקרים כאלה, של טענות לקוחות לנזקים בשל רשלנות מקצועית, משום שרכשו ביטוח סיכון צד שלישי. אולם טעות בידם. ביטוחי סיכון צד שלישי כוללים בדרך כלל סעיף מפורש המחריג מהם מקרים ביטוחיים שקשורים באחריות מקצועית או באספקת מוצר פגום ללקוח.

הפתרון שיאפשר לבעלי מקצוע אלה לישון בשקט בלילה הוא רכישת ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח ייעודי זה אמור לכסות אותם בכל מקרה שבו יטענו לקוחות כי בעלי המקצוע פעלו ברשלנות, טעו בפעולתם המקצועית או השמיטו מהלקוחות מידע במהלך מתן השירות.

מיהם בעלי המקצוע שרוכשים ביטוח אחריות מקצועית? כדאי כמעט לכל בעל מקצוע שנותן שירותים ללקוחות, או שמוכר מוצרים ללקוחות לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית. אמנם מקובל להניח שביטוח אחריות מקצועית נועד לכסות בעלי מקצועות חופשיים, אולם המציאות הביטוחית מוכיחה שגם טכנאים לסוגיהם השונים נזקקים לעתים לכיסוי הביטוחי בנושאי אחריות מקצועית. על כל אותם בעלי מקצועות טכניים באופיים לזכור שאם יהיו בעלי פוליסת ביטוח צד שלישי בלבד, אמנם יקבלו כיסוי למקרי נזק ופגיעה ברכוש או בגוף של צד שלישי, אך לא יקבלו פיצוי מחברת הביטוח בגין נזק והפסד פיננסי שייגרם להם. מי מאיתנו, כלקוח, לא נתקל בטכנאי שמגיע לטפל בתקלה מסוימת וגורם לנזק פיננסי? טכנאי מחשבים שהגיע לתקן בעיה, השבית רשת שלמה שלא לצורך וגרם להפסד של זמן עבודה יקר. טכנאי חשמל שגרם לניתוק זרם החשמל ולמניעת אפשרות עבודה במחשבים. זמן הוא כסף והטכנאים עלולים להיתבע על הנזק הזה. אם תהיה להם רק פוליסת ביטוח צד שלישי – היא לא תכסה את הנזק המשני, של הפסד זמן העבודה של הלקוח. רק ביטוח אחריות מקצועית יכול להכיל מרכיבים שיכסו את הנזקים הללו.

ביטוח אחריות מקצועית יכול להעניק לכם, כנותני שירותים וספקי מוצרים, שקט נפשי וביטחון שלא תיקלעו שלא בטובתכם להרפתקה משפטית מפוקפקת שתכלה את כספכם.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these