ביטוח מנהלים|ביטוח אחריות מקצועית|ביטוח-אחריות מקצועית

אחריות מקצועית

אחריות מקצועית זהו מעין סוג של חוזה אשר על ידו ניתן למבוטח אחריות מקצועית אודות הפוליסה שנרכשה.

על ידי האחריות מקצועית ניתנת מידת ביטוח בכל הקשור באחריותו המקצועית של המבוטח, וזאת גם כאשר המבוטח איננו נושא באחריות חוקית של הפגיעה.

אחריות מקצועית מתבססת פעמים רבות על בסיס של הגשת תביעה.

וזאת בכדי שתתנהל שמירה רצופה של הכיסוי ועל כן חשוב להקפיד על חידושו של הביטוח מדי שנה ושנה, וכן להמנע ממצבו של המבוטח ואף להקפיד על חידושו של הביטוח אצל אותו מבטח.

ואכן אחריות מקצועית זהו סוג של ביטוח אשר מתאים לאנשים אשר מתעסקים במקצועות חופשיים, מבחר המקצועות החופשיים הוא רב ביותר, ואכן ניתן לראות שאכן ישנם אנשים רבים אשר מחליטים לעסוק במקצועות חופשיים, אך כאשר מחליטים לעבוד במקצועות שמתקיימים מול לקוחות אזי גם יש לקחת בחשבון שעלולים פעמים רבות להיות נתונים סביב מצבים שמתנהלות תביעות נגדם שכן ישנם אנשים אשר אינם יודעים שעומדים לתבוע אותם, ולמרות שמבחינתם הם הרגישו שהם נתנו את השירות הטוב ביותר, הלקוח מרגיש שנעשתה מולו רשלנות כלשהי ועל כן על האדם מוטלת החובה לרכוש אחריות מקצועית ובכך לבטח את עצמו.

ישנו גם כיסוי עבור הפסקת הפעילות, ואכן זהו פתרון ביטוחי עבור תביעות של מקרים שהתבצעו והתקיימו טרם הפסקת הפעילות המקצועית.

אחריות מקצועית הוא ביטוח שמתאים למקצועות חופשיים כגון עורכי דין, רופאים, קוסמיטקאים, רואי חשבון, מתווכים, ועוד רבים אשר עוסקים במקצועות חופשיים.

ישנם הגדרות שונות תחת הביטוי מקצועות חופשיים, הללו עלולים להיות חשופים לתביעות שנעשות מצד המטופלים אשר טוענים שנעשתה מולם רשלנות כלשהי.

ביטוח אחריות מקצועית הוא ללא תנאים מסוימים ואין הבדל בין תוכניות הביטוח, אך טרם בחירת הביטוח יש צורך לבדוק שאכן התנאים  המתקיימים באותו ביטוח הם תנאים אשר נחשבים הטובים ביותר ומעניקים את הרמה הטובה ביותר.

צריכה גם להתקיים התאמה של הביטוח בעת שהמבוטח מתכנן לבצע נסיעה כלשהי לחו"ל.

הביטוח הוא כיסוי למבוטח מפני אחריות מקצועית גם כאשר הוא נמצא תחת גבולות ישראל.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these