בטון, קירות, אור

ארבע עובדות משעשעות שלא ידעתם על יציקת בטון

כל מי שבנה בית באיזה שהוא שלב בחייו מכיר את המונח יציקת בטון. לרוב היא מהווה בסיס לרצפה או למרפסת ועליה אחר כך מוסיפים את האריחים את הדשא

עם זאת, לא חייבים להיות פועלי בניין על מנת להכיר את רזי היציקת בטון ואפשר תמיד ללמוד כמה דברים חדשים ולהתנסות בחוויות חדשות. אחרי חיפוש קצר של פעילות לילדים בסוף שבוע, גיליתי שניתן לבצע יציקת בטון כפעילות משעשעת בבית ובמקביל גיליתי שלוש עובדות משעשעות בנושא:

ארבע עובדות מצחיקות על יציקת בטון

  1. כסף רב בחשבון הבנק הוא יתרון- בפלורידה מיליונר שהעדיף להישאר חסוי שם החליט לקחת צעד אחד קדימה את טרנד הספינרים ובנה לעצמו לחצר ספינרים עצומים מבטון, מטרת הבניה עדיין לא ידועה נכון לרגע זה הספינרים מונחים על החוף ליד ביתו. אולי ביום מן הימים חצרו תהפוך לאתר אומנות חדשני

    בטון, ספינר
    אומנות בטונית – ספינר ענק מבטון
  2. צריך בסך הכל שלושה חומרים שונים – כאשר חושבים על יציקת בטון, הנטייה הרווחת היא לחשוב שמדובר על חומר מורכב שיש בו מספר חומרים שונים שמרכיבים אותו לידי אחד. עם זאת, בפועל מדובר על ארבעה חומרים פשוטים וזולים: מלט, מים וחול ים. בגלל שמדובר בחומרים זולים וזמינים, הכל הופך לפשוט יותר. לא צריך להתעסק יותר מדיי בעלויות יקרות ואפשר בקלות ובזריזות לרכוש את החומרים על מנת ליצור את היציקת בטון.
  3. יצירתיות היא שם המשחק – בעולם של היום רוב האנשים מחוברים לטאבלטים, המחשב הנייד והטלפון הסלולארי שלהם, יש פחות ופחות פניות לעבודות יצירתיות ולחשיבה מחוץ לקופסא. על מנת לנסות לשמר איזו שהיא יצירתיות שלא דורשת הערכות מוגזמת אפשר לעשות דברים נפלאים באמצעות יציקת בטון. כך למשל אפשר ליצור אבני דרך בגינה אשר יוצרות שביל לכיוון הבית או אפילו ליצור איזו פלטה שאחריה יהיה אפשר להקים את המרפסת. כאשר יוצרים לבד משהו בבית, רמת החיבור אליו היא גבוהה יותר ובדרך כלל אוהבים אותו יותר.
  4. יציקת בטון היא הבסיס המהותי לבית – יש לנו נטייה לחשוב שדווקא השלד של הבית הוא החלק החשוב ביותר אבל הלכה למעשה אם יציקת הבטון לא נעשית כמו שצריך, הבסיס של הבית לא יהיה ישר ואז כל המבנה יושפע מכך. יש חשיבות מכרעת לכך שהרצפה תהיה ישרה כפלס משום שרצפה עקומה יכולה ליצור בעיות שאחר כך המחיר שלהן עלול להיות משעשע והרסני – ניסיתם לייצב פעם כוס קפה על שולחן עקום? עכשיו תחשבו לנסות לייצב כל דבר על רצפה עקומה… וזה עוד בגלל הרצפה..

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these