רכישה מול השכרה של דירה חדשה

חברות מובילות בתחום הנדלן שמתמחות בתכנון ובנייה של פרויקטים למגורים, כדוגמת גינדי ואחרות, מוכרות את הדירות החדשות שלהן לכל מי שמעוניין בכך. אבל לא כל אחד יכול לקנות את הדירות, מכיוון שמדובר בסכום גבוה. אופציה אחרת היא לגור בדירות חדשות בשכירות, במידה והבעלים הנוכחי משכיר אותה. במקרים של פרויקטים ברמה גבוהה, ההתלבטות היא קשה- מצד אחד לא רוצים להיכנס למצב שעלול להיות התאבדות פיננסית ומצד שני לא רוצים לוותר על האפשרות לגור בדירה חדשה.

אז מה כדאי- לשכור או לקנות?

נראה שהבחירה בין קנייה לבין שכירות היא פשוטה מאוד, שהרי הכל תלוי בתקציב שיש. אבל זה הרבה יותר מורכב מזה. מי שמסתכל על הדברים לאורך זמן, ובוחן את המצב הכלכלי שלו לא רק במצב הנוכחי אלא גם בעתיד, נניח במסגרת זמן של 10 שנים קדימה, חושב בצורה אחרת. בבחינת ההתלבטות עם ראייה לטווח רחוק, ייתכן ורכישת דירה חדשה היא ההחלטה הנכונה, גם אם נכון להיום המצב הכלכלי יכול להיות קצת לוחץ.
לגור בשכירות בדירה חדשה של חברה מובילה כמו גינדי זה משהו שיכול להסתכם בסכום חודשי שדומה לסכום החודשי שמשלמים במידה וקונים את הדירה עם משכנתא. הרבה אנשים מאמינים שכדאי להם לשלם כל חודש אותו סכום, או קצת יותר, כך שבעתיד הדירה תהיה בבעלות שלהם. אבל כאן צריך לקחת בחשבון גם את היכולת של הדירה לספק את כל הצרכים בעתיד, ולא רק בזמן הנתון. לדוגמא, עבור זוגות צעירים בתחילת דרכם, שלא מתכננים להביא ילדים בקרוב, שכירות תהיה עדיפה על פני קנייה, כיוון שכרגע הם לא צריכים דירה גדולה, אלא כזו שמספיקה לשניים. רק בעתיד, כשירצו להקים משפחה, הם יחפשו דירה גדולה שיוכלו לקנות.

ומה עם גינדי וחברות אחרות?

אם כן, כל אחד צריך להסתכל על המצב הכלכלי והאישי שלו, ולעשות את הבחירות שנכונות עבורו, וכדאי לבדוק את הדברים עם ראייה לעתיד. אולי רכישת דירה של גינדי או חברה מובילה אחרת היא הדבר הנכון עבורכם עכשיו, ואולי כדאי לחכות עם זה כמה שנים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these