האם משתלם לקנות דירה חדשה?

הרבה זוגות צעירים עומדים בפני בחירה לא פשוטה, בין רכישת דירה ישנה לבין רכישת דירה חדשה. קשה לומר באופן חד משמעי אם כדאי לקנות דירה חדשה בפרויקט של גינדי או פרויקט אחר, או אם עדיף לקנות דירה ישנה ולשפץ אותה.

זוג צעיר בתחילת דרכו, שרוצה להקים משפחה ביום מן הימים, עומד בפני החלטה מאוד לא פשוטה- האם כדאי לקנות דירה ישנה ולשפץ אותה, או שמא עדיף לקנות דירה חדשה?

קשה לומר באופן חד משמעי מה עדיף, וצריך להתייחס למגוון פרמטרים בכל מקרה נתון, למשל מצב הדירה הישנה, מיקום הדירה החדשה, וכדומה.

מחיר דירות בפרויקטים של גינדי ודומיהם

כאשר משווים דירה חדשה ודירה ישנה, ששתיהן בעלות נתונים פיזיים זהים (גודל, חדרים, קומה וכדומה), והן נמצאות באותו אזור, כמובן שהדירה החדשה תגבה מהזוג הצעיר מחיר גבוה יותר. אבל בבחירת הדירה, חשוב להתייחס לא רק למחיר, אלא לתמורה שמקבלים. כמו כן, יש להתייחס לא רק לדירה שרוצים לקנות, אלא לכל הבניין שבו היא נמצאת. במילים אחרות, גם אם שיפוץ של הדירה הישנה לא יימשך זמן רב ויהיה במחיר סביר, זה לא יהיה משתלם במידה והבניין במצב שמצריך תחזוקה רבה. לכן, במידה ומחפשים דירה באזור תל אביב לדוגמא, שווה לבדוק דירות חדשות של גינדי או חברה מובילה אחרת בתחום הבנייה.

תוכניות לעתיד

במידה והזוג הצעיר אינו מעוניין להחליף דירה כל כמה שנים, ומחפש את האחת והיחידה שתשמש אותו כל חייו, ואת הילדים שלו, כשיהיו, בהחלט יש מקום לבדוק דירות חדשות, שאפשר יהיה לפרוס את המשכנתא עליהן לתקופה של 25 שנה. אם הזוג לא ממהר לשום מקום, התוכניות שלו לעתיד לא כוללות מעבר, והוא רוצה לבצע רכישה בסדר גודל שכזה רק פעם אחת בחיים, דירה בפרויקט מגורים חדש, כמו זה של גינדי, היא ההחלטה הנכונה.

יש גם מציאות!

אפשר למצוא דירות חדשות של גינדי וחברות בנייה ותכנון מובילות אחרות במחירים שווים. רק צריך לחפש, ולשים לב ליחס של המחיר מול התנאים- גודל הדירה, מספר חדרים, תוספות מיוחדות, תנאי הסביבה, השכנים וכדומה. כמובן שיש קושי גדול יותר למצוא דירות ישנות שמשתלם לקנות ולשפץ, אך גם בהיצע הזה אפשר למצוא מציאות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these